Boesjes.reismee.nl

De eerste pffffff hellingen gehad..

Sealed
Tot vandaag aan toe hebbenvan de tot nuaan toe plm450 gereden kilometersconstant mooi weer gehad. 1 enkele giga plensbui aan de Rijn, maar voor de rest hebben we helemaal niks te klagen. We vermaken ons prima, geen zadelpijn, eigenlijk zit ons (bijna) alles mee.

Het verhaal hieronder zal chronologisch niet helemaal kloppen, heb mijn dagboekje niet bij me, zitten op dit moment in Stadtkkyll op Landal Green Park Wirfftal op de camping, de goedkoopste camping tot nu toe. Met alles drop en dran!

We hebben overigens wel een beetje pech gehad onderweg. Ik was zo dom om door eenkapot tandwiel van gelukkig een andere fietser heen te rijden. Dat halve tandwiel lag midden op de weg, en, knap als ik ben, rijd er op zo'n manier doorheen dat er een scheur in zowel de binnen als buitenband zat. Dit alles gebeurde gelukkig in de achtertuin van een hele hulpwillige duitser (jaja, die zijn er !). Hij bood ons aan om met het wiel naar de dichtsbijzijnde fietsenmaker te gaan en daar maakten wij natuurlijk gebruik van. Tinus dus in de auto, met band en Duitser, binnen een half uur was het klusje geklaard. Ik heb nu een achterband met 9 mm gehard staal, dus als ik die nog weer lek rijd, dat zou heel knap zijn. Al is het raken van zo'n tandwiel op de manier zoals ik dat gedaan heb natuurlijk ook al een hele kunst.

Die nacht hadden we een camping aan de RIjn, Graf Insel, op een simpel veld, met heeeel veel plek. Met een nachtelijke toiletgang in het donker heb ik mijn enkel verzwikt, viel volgens mij wel mee, maar de volgende dag had ik tijdens het fietsen behoorlijke pijn aan mijn achillespees. Scheisse!! Heb vervolgens de teva's omgewisseld voor mijn bergschoenen, die ik gelukkig op advies van collega Ineke had meegenomen, en ziedaar, te pijn was te houden. Nog even wat ibuprofen gehaald bij de apotheek en een ander smeerzalfje, maar op dit moment voel ik er niet veel meer van. Al fiets ik nog steeds met mijn bergschoenen aan, bij 30graden C. Dat is dus zweten voordie voeten van mij!!!

De volgende dag door Duisburg gefietst. Meestal sjesen we hier in een noodgang voorbij, maar nu dus niet. Lekker langs de Rijn, vergezeld van heel veel voetbalsupporters.Dat heeft wel een leuk sfeertje, alles supergezellig, want de kans was heel groot dat ze vandaag kampioen zouden worden zodat promotie naar de 2e Bundesliga mogelijk werd.

We zijn vanaf de Rijn constant langs kleine riviertjes, zoals de Erft (Erfttalpfad), Urft (Urttalpfad, duitsers zijn vindingrijk in het bedenken van namen..), etc. etc. gefietst.

Vandaag hadden we vanaf een stuwmeer in de Eifel, binnendoor willen fietsen richting Stadtkyll. Wezijn begonnen in Abenden, een klein dorpje aan de Urft, vanwaar we illegaal een treintje hebben genomen naar het eind van het dal. Toen de kilometers binnendoor. Dezewarenzo steilover een keienweg, dat we (vooral ikke) maar besloten terug te gaan. Was niet te doen, stukken lopen met de fiets, of 5 km. per uur fietsen..dus in een kleine 5 minuten waren we de drie kilometer weer terug, want dat gaat dan wel weer supersnel.

Vervolgens om het stuwmeer gefietst, in de hoop dat er niet zoveel fikse hellingen waren.

Dat hebben we geweten. Route stond niet goed aangegeven, dus weer een heel stuk met hellingspercentage van 10 % klimmen. Op een bepaald moment dachten wedat wena zo'n kleine kilometer fikts klimmen en stukjes lopenniet goed zaten, terug sjesen, en dan blijkt dat je dat k... stuk nog een keer doen moet.

Was gelukkig wel de laatste erge stijging, en och, je bent dat ook zo weer vergeten als je naar beneden suist met zo'n 35 km/uur. Want verder was de route langs het stuwmeer goed aangegeven.

De route om het stuwmeer, zoals overigens alle routes tot nu toe, zijn overigens prachtig! De natuur is supermooi, en op de fiets zie je zoveel meer!

Hierna zijn wenaar Gmund gefietst, waar we een treintje wilden nemen. Dus niet.. shit.

Loopt alleen op de zondagen in hoogseizoen.Navraag gedaan bij de VVV. In Kall loopt een trein richtingStadtkyll, Kall ligt zo'n 6 kilometer verder. Daar op de trein gestapt.. met onweer en gerommel in de verte.Vanaf het stationin Junkerath hebbenwe gesjeesd tegen de donderbui, want we wilden de tent toch nog wel graag voor die bui hebben staan.

Dat is gelukt, maarjammer genoeg stond de tent nog niet helemaal goed vast. Dus moest TInus in de donderbui met gigantisch veel regen de tent verder vastzetten. Achteraf gezien hadden we beter kunnen wachten tot de bui over was, wantop dit moment ishet weer stralend weer en geen wolkje aan de lucht.

Foto'splaatsen lukt hier overigens niet.. alleen internet verbinding.

Bedankt overigens voor al jullie leuke reacties en leuk datjullie ons volgen.

Ondanks de kleine tegenslagen bevalt het kamperen ons prima. O ja,we hebben 1 nachtje in een hotel geslapen, wegens gebrek aancampings in de regio Dusseldorf. Maar kwamen daarbij tot de conclusie dat we het camperentoch leuker vinden..

Lekker knus met zijn tweetjes in het tentje..1 pans gerechtjes koken..

Jullie horen nog van ons!

Reacties

Reacties

Roelanda

Zo te horen vermaken jullie je best met z''n tweeetjes.
Bedankt voor de kaart. Hij was precies op tijd.
En hebben jullie nog een glaasje rode wijn gedronken op mijn verjaardag. ? lekker in de zon ? In ieder geval nog proost. !!!
Moest vannacht nog wel even aan jullie denken. Het heeft hier flink geonweerd (hoe schrijf in dit ?) Maar jullie hebben daar dus ook al wel een flinke regen/donderbui gehad. !! Zoals het nu lijkt wordt het met pinksteren weer mooi weer en dat zal neem ik aan ook wel bij jullie zo zijn.
Nou de groeten !!en niet weer van over rare dingen fietsen. Veel fietssucces en tot schrijfs !!

Bertus Minin

We vinden het leuk jullie belevenissen te lezen, dan kunnen we ons een klein beetje met jullie meeleven.
Wij dachten dat jullie een goede Tom Tom hadden, dus niet, maar zo zie je dus het van twee kanten.
We volgen julllie op de voet.
Gr Bertus en Mini.

Ma

Fijn om even wat van jullie te horen,en dat alles naar wens verloopt,en dat jullie zonnig weer hebben is mooi megenomen,rij niet te hard van die heuwels anders ben je zo beneden en dan is de pret voorbij .
De groetjes en veel zonneschijn en veel fiets plezier De groetjes van Paen Ma .Daag

renate

hallo oom en tante!!

geweldig om zo mee te kunnen lezen.
heerlijk met dit weer te fietsen en van de natuur te genieten.
ik wens jullie nog veel plezier en lees de aankomende tijd zeker mee.

gr Renate

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!