Boesjes.reismee.nl

Llauro - Figuares

Vandaag stond ons de steilste klim van de rit (behalve die dan van de Ardeche, maar die hebben we overgeslagen) van het boekje van Benjaminse te wachten. Voor dat we konden vertrekken moesten we nog eventjes wachten op ons besteld brood. Op de stoeltjes die bij de ingang stonden ons ontbijtje verorbert en vervolgens vol goede moed op weg naar de uitdaging! Tijdens het klimmen haalden ons heel wat wielrenners in, met een blik van : goed zo!!, duim omhoog...... pfffff.. want stond ons in vredesnaam nog te wachten. Waar zijn we aan begonnen!!! Inderdaad, het was zwaar klimmen. 2 uur lang niet harder dan 5 km per uur naar boven, maar.. we hebben het gered. En zoals meestal achteraf, och, viel nog wel mee.

We hadden wel geluk dat we de hele stijging in de schaduw fietsten, want in de zon was het volgens ons niet te doen geweest.

Via een pad met boomstronken, diepe gaten, en grind zijn we de grens van Frankrijk met Spanje gepasseerd, met een overwonnen hoogteverschil van 720 mtr. Hebben we toch maar even gedaan! Hierna konden we een dikke 20 km. uitrusten, want die hele weg hoefden we niets anders te doen dan remmen en sturen. Heerlijk!

Op dit moment is het hier bloedje heet. Het is wel dik boven de 30 graden, zijn dan eigenlijk ook wel blij dat de kust is zicht is. We hebben in totaal tot en met vandaag 1460 kilometer gefietst. Morgen gaan we verder naar Plaja d Aro voor een paar nachtjes en daarna waarschijnlijk nog een paar nachtjes ietsie dichter bij Barcelona, afhankelijk van de mogelijkheden om met de fiets op de trein te komen.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, leuk om te weten dat er toch nog heel veel mensen dit allemaal lezen.

Henny

Jullie zijn Bikkels ( met een hoofdletter)
En het is idd heel leuk om te lezen maar.............................ik ben NIET jaloers.
Ik heb 12000km maar heb daar wel 3 jaar over gedaan.
Veel suc6 verder groetjes Henny