Boesjes.reismee.nl

Fontney Seveux = 90 km

We fietsen richting de Saone: Moeten van het ene riviertje naar de andere; wat inhoud dat er nogal wat klimwerk verricht moet worden. Het fietsen langs de Saone is prachtig, het gaat heerlijk: We hebben de flinke wind in de rug, en zonder inspanning te leveren fietsen we met zo n 25 km per uur langs het water: Onderweg even stoppen voor een Grand Cafe, waarbij we ons meegebrachte brood met camembert goed laten smaken. We zijn op tijd bij de camping, dus kunnen nog even lekker genieten van de zon bij ons tentje...........niet dus. Shit; weer een camping die niet open is. Verder fietsen naar een volgende camping heeft waarschijnlijk ook geen zin omdat in die regio alle municipals pas op 1 juni open gaan. Dus fietsen we door naar Seveux; daar zit in elk geval volgens Benjaminse een hotel. In Seveux ziet Tinus echter direct een bord met B&B, bed en breakfast. Daar aangekomen zien we dat het wel bewoond is, ziet er leuk uit maar alles is gesloten. Bij navraag bij de burenin mijn beste Frans kom ik erachter dat de eigenaresse les geeft op school en tegen 17.00 uur thuis is: We wachten heel brutaal op de heerlijke stoelen die daar staan. Spanning stijgt want tegen 17.30 uur is er nog steeds niemand;..........Maar dan horen we een auto, een hele olijke brit stapt uit, en vertelt ons dat hij eeen kamer heeft, pffffff; gelukkig. Kunnen zelfs kiezen uit 2, kiezen natuurlijk de mooiste.

sAvonds lekker uit eten geweest bij een Mexicaan. Toen we terugkwamen nog even een wijntje gedronken en geluisterd naar de doedelzakmuziek van de Brit: s Morgens genoten van een heel uitgebreid ontbijt met huisgemaakte yoghurt en jammetjes.