Boesjes.reismee.nl

Avignon - Arles 65 km

Na Avignon met moeite te hebben verlaten (op de fiets valt dat nog niet mee), zijn we via een mooi bosrijk gebied met de nodige klimmetjes naar het zuiden verder afgezakt. Vlak voor de kleine Alpen nog even de nodige calorien naar binnen gewerkt voor de te komen klimmetjes. Onderweg een paar keer stoppen om het vocht en suikergehalte bij te tanken; maar daarna hebben we een giga uitzicht, met daarna een heeeeeeeeeele lange afdaling. Een paar echte haarspeldbochten erin, al met al heftig maar supergaaf.

Op tijd bij de camping in Arles aangekomen, het zwembad nog even ingedoken. Aangezien er geen open vuur mocht zijn op de camping; konden we niet koken op de benzinebrander. Dus voor het eten de stad in. Na het eten bij een supermarche langsgegaan om een campinggasbrander te halen. Tinus is helemaal in zijn nopjes. Niks geen gesmeer meer met roet en benzine; maar gewoon knop omdraaien; aanstekertje erbij en in 3 minuten kookt een liter water!!

Avignon

Niet veel gedaan. Uitgeslapen. Scrambled eggs gemaakt bij ons stokbroodje, daarnaAvignon vandaag een beetje doorgeslenterd. Fietskaart gehaald bij de VVV waar een behulpzame Nederlandssprekende jongen ons een route uit heeft gestippeld via de Camarque naar Agde.

Hij fietste zelf ook nogal veel en wist on te vertellen dat het een leuke trip zou worden: we laten ons verrassen. Tinus heeft de fietsen nog gewassen en gesmeerd, ook dat mag wel na zoo n 100 km.

Beaune - Avignon, met de trein

Vanmorgen Beaune nog eventjes bekeken. Nog eventjes wat gedronken op een terrasje en tegen 1 uur op de trein gestapt. Eerst van Beaune naar Lyon. Vanaf Lyon hadden we een half uur vertraging. Wat er allemaal aan de hand was weten we niet, maar in de trein zat nogal wat politie in vol ornaat. Hebben er verder niet veel van gemerkt, behalve dan die vertraging. Door dit alles waren we pas tegen 6 uur in Avignon, direct maar naar de camping gegaan, tentje opgezet en in het restaurant van de camping wat gegeten. We hadden geen puf meer om nog wat te koken op het (smeer) benzinebrandertje na een hele dag hangen in de trein. Daar wordt je nog meer moe van dan van een hele dag fietsen.

- Beaune , 75 km: Geert Tichelaar!!!

Vandaag heel afwisselend gefietst, door bossen, over de heuvels door de landerijen langs koolzaadvelden, door kleine dorpjes; Bij Sinterklaas (St.Nicolas) hebben we een middagmaaltijdje genuttigd. We kwamen op tijd in Beaune op de camping midden in de stad aan. s Middags Beaune bekeken, ons eerste sorbetje tijdens de vakantie gegeten en op de camping uit eten geweest. Nog even georienteerd hoe of wat met de trein.

Tijdens het opzetten van de tent zie ik een bekende voorbij wandelen: Geert Tichelaar; een collega van Boom! Even bijgepraat, hij is op doorreis richting Pisa. Zo zie je maar weer hoe klein de (boom)wereld is.

O ja, typfouten moeten jullie maar voor lief nemen; hebben geen querty toetsenbord..

O jq; typfouten ,oeten jullie ,qqr voorlief ne,en; hebben geen auerty toetsenbord

effe een beetje bijwerken

effe snel, morgen misshien meer, maar het gaat prima hier. Een beetje teveel tijd hier en daar verloren, daarom gaan we morgen vanaf Beaune waar we nu zitten met de trein naar Avignon, waar we een route weer zullen oppakken. Als we morgen tijd hebben zullen we nog iets meer vertellen. Tot nu toe hebben we 1 onweersbui gehad en 1 regenbui, verder constant mooi weer.

Seveux - Monteney sur Saone

Vandqqg weer heel lang met de wind in de rug langs de Saone gefietst waarbij we heel veel sluizen passeerden. Er is lekker ontspannend gefietst omdat we van te voren wisten dat de camping open was en er een plekkie voor ons bewaard werd. s Avonds nog een keer de kaart erbij gepakt en zijn daarbij tot de conclusie gekomen en dat we nog een keer een stuk van Beaune tot Avignon met de trein gaan doen.

Fontney Seveux = 90 km

We fietsen richting de Saone: Moeten van het ene riviertje naar de andere; wat inhoud dat er nogal wat klimwerk verricht moet worden. Het fietsen langs de Saone is prachtig, het gaat heerlijk: We hebben de flinke wind in de rug, en zonder inspanning te leveren fietsen we met zo n 25 km per uur langs het water: Onderweg even stoppen voor een Grand Cafe, waarbij we ons meegebrachte brood met camembert goed laten smaken. We zijn op tijd bij de camping, dus kunnen nog even lekker genieten van de zon bij ons tentje...........niet dus. Shit; weer een camping die niet open is. Verder fietsen naar een volgende camping heeft waarschijnlijk ook geen zin omdat in die regio alle municipals pas op 1 juni open gaan. Dus fietsen we door naar Seveux; daar zit in elk geval volgens Benjaminse een hotel. In Seveux ziet Tinus echter direct een bord met B&B, bed en breakfast. Daar aangekomen zien we dat het wel bewoond is, ziet er leuk uit maar alles is gesloten. Bij navraag bij de burenin mijn beste Frans kom ik erachter dat de eigenaresse les geeft op school en tegen 17.00 uur thuis is: We wachten heel brutaal op de heerlijke stoelen die daar staan. Spanning stijgt want tegen 17.30 uur is er nog steeds niemand;..........Maar dan horen we een auto, een hele olijke brit stapt uit, en vertelt ons dat hij eeen kamer heeft, pffffff; gelukkig. Kunnen zelfs kiezen uit 2, kiezen natuurlijk de mooiste.

sAvonds lekker uit eten geweest bij een Mexicaan. Toen we terugkwamen nog even een wijntje gedronken en geluisterd naar de doedelzakmuziek van de Brit: s Morgens genoten van een heel uitgebreid ontbijt met huisgemaakte yoghurt en jammetjes.

Kordel - Fonteney ; 110 km

Vanmorgen om 7 uur wakker. Het is vakantie, maar ons ochtendritme laat ons nog niet in de steek. Wilden brood halen bij de supermarkt tegenover het hotelletje; maar helaas, nog dicht: Dus dan eerst maar fietsen, voor het eerst gaat de lange broek aan. Het is 12 graden, dus niet echt warm. Onderweg nog wat motregen, maar we mogen tot nu toe niet klagen. Zijn op zeg naar Fonteney, het eerste plaatsje dat we tegenkomen met eencamping volgens de het boekje van Benjaminsen. We zijn al een aantal keren op de koffie gekomen met het boekje, campings bestaan niet, of bestaan niet meer. Maar deze gelukkig wel, hebben van te voren geinformeerd. Moeten echter ze lflink doortrappen, aangezien het een dikke 100 km verder is. Daarnaast zitten er ook nog een flink aantal klimmetjes in de route, een makkelijk daggie dus. Na de klimmetjes komen gelukkig ook de afdalingen; die we met een flinke snelheid naar beneden suizen: Heeerlijk; die beloning na het verzetten van het klimwerk: Tegen 16.30 uur op de camping aan: Wilden zelf eten koken, maar een patatje leek ook ons heerlijk: s Avonds de kaart erbij gepakt en de route nog even bekeken. We willen zondag in Beaune zijn, moet lukken